beter-voor-mij + beter-voor-de-wereld
Maes, Ann | Paperback / softback | 21-08-2019 | 9789463372190
Wie onderneemt of organiseert, kent de wereld waarin we decennialang opgesloten zaten: de wereld van profit en non-profit. In een wereld van profit koos je voor ‘ik’. In een wereld van non-profit koos je voor ‘wij’. Kiezen voor de twee samen was niet mogelijk, want de taart was te klein.
Vandaag moet je niet langer kiezen tussen ik en wij. Drie transformaties (technologie, duurzaamheid, menselijke waarden) hebben de wereld in transitie geschopt. Het levert diepgaande verandering op in de wereld van merken, bedrijven en organisaties. Ondernemingen worden socialer. Organisaties worden ondernemender. Omdat ze willen. Omdat ze moeten.
De transitie die vandaag in volle gang is, creëert een vruchtbare bodem voor een cool nieuw spel: The Positive Sum Game. Het is een spel waarin ‘better for me + better for the world’ hand in hand gaan. Ik kan winnen en wij kunnen winnen op hetzelfde moment. Door te kiezen voor ‘allebei’ wordt de taart groter.
The Positive Sum Game schetst voor het eerst het nieuwe speelveld waarop merken, bedrijven en organisaties bewegen en hun waarachtige plek moeten vinden. Herman Toch en Ann Maes leggen de anatomie van het nieuwe Purpose-gedreven succes bloot. Aan de hand van zeven troeven leer je zelf The Positive Sum Game spelen. Zo is dit boek een gids voor iedereen die maatschappijbouwend ondernemen wil koppelen aan eigenbelang.
Herman Toch koos na verschillende internationale jobs als marketeer en algemeen directeur voor een ruimer perspectief. Hij verdiepte zich in de wereld van Purpose en maatschappijbouwend ondernemen. Herman schreef al twee succesvolle boeken: Transformeren om te overleven (winnaar PIM-Marketing Literatuurprijs) en Happy Profit. Vandaag begeleidt hij mensen, bedrijven en organisaties die maatschappelijk succes koppelen aan eigenbelang.
Ann Maes heeft een internationale carrière uitgebouwd met het bouwen en beschermen van de reputatie van mensen, merken en organisaties. Als managing director en hands-on reputatiestrateeg werkte ze voor wereldbekende én piepkleine merken. Met passie, overtuiging en nieuwsgierigheid. Ann is gedreven om via ondernemen en organiseren een sterkere maatschappij te bouwen.
www.thepositivesumgame.com