Waarom alles beter werkt als je het eenvoudig maakt
Wiko | Paperback / softback | 01-03-2024 | 9789090379098
Onze bedrijven en organisaties zitten vast in een web van onzinnige processen, ondoorzichtige bureaucratie en onbegrijpelijke procedures. Waarom moeilijk doen als het ook simpel kan?
Welkom in de wereld van eenvoud. Terug naar simpel laat zien dat het succes van vernieuwingen altijd te danken is aan hun eenvoud. Ga maar na: contactloos betalen, agile werken, vooraf ingevulde belastingformulieren, de QR-code, online inchecken, de rotonde, 3d-printers, zeecontainers, AirBNB, prefab bouwen, Digid, meer autonomie op de werkvloer: simpel werkt altijd en overal.
In dit boek daagt organisatieverbeteraar Wiko je uit om op zoek te gaan naar wat er beter kan in je eigen organisatie. Met concrete voorbeelden van succesvolle projecten en praktische tips biedt dit boek een verfrissende kijk op het vereenvoudigen van bedrijfsprocessen, producten en diensten.
Over de schrijver
Van Wiko is er maar e?e?n. Hij heeft een unieke naam, dus waarom zou hij een achternaam gebruiken? Hij houdt graag dingen simpel, ook als dat tegen de gewoonte ingaat.
Wiko is eenvoudig opgegroeid. Dus toen hij na zijn studie ging werken bij grote bedrijven, was hij verbaasd hoe ingewikkeld mensen met elkaar samenwerken. Hij heeft dat nooit begrepen en altijd geprobeerd dat te verbeteren.
Hij heeft in verschillende functies gewerkt (kwaliteit, productie, logistiek, sales, management) en in verschillende sectoren, zowel in loondienst alsook als ondernemer. Hij werkte voor bedrijven als Plukon, Unilever, UnieKaas, Stegeman, Arizona Iced Tea en PeopleSelect. Dat lijstje wordt aangevuld met tientallen grote en middelgrote organisaties waarmee hij als leverancier samenwerkte, binnen zijn eigen bedrijf Tablet Sales App.
Van nature is Wiko op eenvoud gericht, dus zijn oplossingen waren dat ook. Het werd de rode draad in zijn loopbaan: gecompliceerde dingen simpel maken.
Wiko is niet alleen schrijver, maar ook spreker. Hij helpt bedrijven en organisaties om hun processen, producten en diensten te vereenvoudigen.