Serie: Tendens
Huigen, Hilda | Paperback / softback | 18-08-2017 | 9789037229448
In de horeca staan service en dienstverlening hoog in het vaandel. Als gastheer of leidinggevende bediening moet je weten hoe je gasten informeert en adviseert. Kenmerkend voor de methode Tendens Bediening zijn de specifieke beroepssituaties. Door samenwerking met de professionele praktijk wordt een goed beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving en worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd. Tendens Bediening voldoet aan het kwalificatiedossier Bediening.
Een belangrijke taak van de zelfstandig werkend gastheer is het veiligstellen van de gastvrijheid. In dit werkboek leer je aan de hand van het sociaal-hygiënisch beleid van je bedrijf gasten aanspreken op ongewenst of normafwijkend gedrag.
Als zelfstandig werkend gastheer begeleid en coach je (lerende) medewerkers in een horecabedrijf op operationeel niveau. Je leert ze op een professionele manier te begeleiden en te instrueren. Ook ga je informele gesprekken voeren met lerende medewerkers, bijvoorbeeld om werkzaamheden af te stemmen, en bij formele gesprekken ondersteunen. Denk daarbij aan functionerings- en beoordelingsgesprekken waarin je met de medewerker bespreekt wat goed gaat en wat hij nog in zijn werk kan verbeteren.