En haal in 4 stappen je droomklanten binnen
Cheung, Wing | Paperback / softback | | 9789089657855
Waarom lukt het veel B2B-bedrijven niet om hun droomklanten binnen te halen, terwijl ze wel de perfecte oplossingen voor hun doelgroep hebben? Het antwoord is simpel: ze zijn (nog) geen meesterverleiders. B2B-marketeers willen graag snel scoren, met tegenvallende leads als gevolg. Hun acties en campagnes focussen vooral op ‘one-night stands’. Ze willen wel de leads, maar niet de relatie. Het geheim van goedlopende marketing- en sales schuilt juist in die relatie. Geen enkele klant wil immers een eenmalig pleziertje zijn.
Hoe krijg je het als B2B-marketeer dan wél voor elkaar om je droomklanten binnen te halen? Door het ‘romantische’ pad te nemen. Inleven, aandacht geven, aantrekkelijk zijn en charmeren. Net als elk mens willen prospects en klanten het gevoel krijgen dat ze speciaal zijn. Ze willen niet alleen aandacht krijgen als er wat te halen valt, maar voelen dat het draait om wie ze zijn. Ze houden ervan om verleid en verrast te worden en bouwen graag eerst een goede relatie op voordat ze ‘ja’ zeggen.
Wing Cheung leidt je op aanstekelijke wijze door de vier fasen van het ultieme verleidingsproces: know you, like you, trust you, love you. Met deze praktische en bewezen aanpak leer je hoe je droomklant eruitziet en hoe je die echt leert kennen. Je ontdekt hoe je vertrouwen en loyaliteit wint bij beslissers en beïnvloeders en hoe je hiervoor effectieve campagnes bouwt. Het resultaat? Langdurige, loyale relaties met je droomklanten die zo goed zijn dat zij je concurrenten vergeten.
‘Een must-have voor iedere B2B-marketing- en salesprofessional die droomklanten wil binnenhalen.’ | Rob Overduin, voorzitter en algemeen directeur van het NIMA
- Bewezen aanpak met praktische handvatten en concrete structuur voor de uitvoering.
- Inclusief tips en tools voor ondersteuning door AI en andere technologie.