de vier principes van succesvol opdrachtgeverschap
Serie: Best practice
Molen, Michiel van der | Paperback / softback | 22-11-2013 | 9789087537340
Van dit succesvolle boek, eerder verschenen als PRINCE2 voor opdrachtgevers, zijn in het Nederlands al meer dan 12.000 exemplaren verkocht. In deze herziene versie (feitelijk de 5de druk!) verwerkt de auteur opnieuw actuele ervaringen en nieuwe inzichten. Nieuw is ook dat het boek niet meer alleen is afgestemd op de PRINCE2-omgeving, maar ook ISO21500 ondersteunt.
Projectmanagement is meer dan het werk van de projectmanager: als opdrachtgever speel je een sleutelrol. Dit boek helpt je als opdrachtgever een succes van je project te maken met de krachtige en in de praktijk bewezen vier principes van succesvol opdrachtgeverschap. Deze principes zijn er alle op gericht om effectief en efficiënt strategische sturing te geven aan projecten. Daarnaast geeft dit boek antwoorden op praktische vragen waar je als opdrachtgever mee geconfronteerd wordt.
Dit boek is bestemd voor managers die in de rol van opdrachtgever verantwoordelijk zijn voor verschillende soorten projecten, zoals onderzoek, productontwikkeling, infrastructurele werken, woningbouw, bedrijfsverhuizingen en IT-projecten. Daarnaast is het nuttig voor projectmanagers om door de bril van een opdrachtgever naar hun eigen rol te kijken.
Het boek is voorzien van illustraties van Johan van Zanten (Studio Noord, Amsterdam).
“… levert op een zeer toegankelijke wijze uiterst bruikbare informatie voor iedere manager die geconfronteerd wordt met het besturen van projecten. Een aanrader dus.” (Manager & Literatuur)
“… gaat in op ‘uit het leven gegrepen’ vragen waarmee opdrachtgevers worstelen. Helder en beknopt geschreven, zoals opdrachtgevers dat graag zien.” (Projectie)
“… een overzichtelijk en vooral leesbaar boek…een goed voorbereide opdrachtgever is onontbeerlijk voor het succes van het project. Dit boek is daar een uitstekend middel voor.” (Projectmanager)
“… zou je als projectmanager eigenlijk bij elke project-kickoff aan de stuurgroepleden cadeau moeten doen … de ‘investering’ heb je waarschijnlijk na het eerste stuurgroepoverleg al terugverdiend.” (lezersreactie op bol.com)