het managementprincipe voor organisaties
Geelhoed, Jeroen | Paperback / softback | 03-04-2014 | 9789462200876
Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Gebrek aan plezier in het werk leidt tot verwaarloosde organisaties met slechte – of opgepoetste – resultaten. Hoog tijd dus voor een aanpak die plezier en prestatie structureel met elkaar verbindt.
Plezier & prestatie laat zien hoe plezier in het werk én het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, in goede en in slechte tijden. Centraal staat het concept dat de auteurs ‘pleziermanagement’ noemen: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.
Dit boek wil (midden)managers overtuigen, inzicht geven en inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle en mensgerichte organisaties. Daarbij wordt het gat tussen potentie en performance gedicht. Plezier & prestatie is daarmee een onmisbaar boek voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.
Deze herziene uitgave is geheel geactualiseerd en bevat:
* het succesverhaal van Jumbo Supermarkten en andere aangevulde en nieuwe cases
* nieuwe instrumenten waaronder de ‘Plezier & prestatie-praatposter’
* de meest recente cijfers over plezier in het werk in Nederland
* nieuw onderzoek naar het gedrag van managers die met hun afdelingen zowel op plezier als op prestatie hoog scoren
Jeroen Geelhoed,Hans van der Loo en Salem Samhoud hebben een passie voor het creëren van succesvolle, dienstverlenende organisaties waarin mensen excelleren en tot bloei komen.
Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud zijn verbonden aan organisatieadviesbureau &Samhoud.
Hans van der Loo is zelfstandig adviseur en publicist. Samen schreven zij ook het boek Kus de visie wakker.
Sinds de eerste druk in 2003 is Plezier & prestatie ook in Duitsland en Spanje verschenen.
Voor meer informatie over pleziermanagement: www.plezierenprestatie.nl