authentiek acquireren voor professionals
Serie: Marketing voor professionals
Klijsen, Peter | Paperback / softback | 18-12-2014 | 9789462201446
Acquireren roept bij professionals nogal eens weerstand op. Ze willen absoluut niet geassocieerd worden met ‘de agressieve verkoper die komt leuren om een klus’. Bovendien brengt de druk om opdrachten binnen te halen veel onzekerheid
met zich mee. In Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken laat acquisitie-expert en trainer Peter Klijsen zien dat het ook anders kan. Hij maakt duidelijk hoe je op een integere en tegelijkertijd professionele wijze opdrachten kunt verwerven. Op een manier die aansluit bij je persoonlijke
kracht én recht doet aan de belangen van de opdrachtgever. Dit noemt hij authentiek acquireren.
Authentiek acquireren kent drie basisprincipes:
1.Stel doelen zonder vooraf het resultaat te bepalen.
2.Erken en respecteer de koopbehoefte van de klant.
3.Creëer kansen door je klant niet te willen veranderen.
De auteur geeft met praktische adviezen en concrete voorbeelden aan hoe je deze drie principes toepast in acquisitiegesprekken: van het eerste contact tot de afsluiting van een acquisitietraject. Op zo’n manier dat effectiviteit,
respect en authenticiteit samengaan. Waardoor acquireren niet langer een vervelend klusje is, maar een natuurlijk, plezierig en vooral vanzelfsprekend onderdeel van je werk.
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken is bedoeld voor professionals met commerciële verantwoordelijkheden, consultants, accountmanagers en organisatieadviseurs.
Kernbegrippen: persoonlijke kracht, authenticiteit, contact maken, meebewegen, vertrouwen opbouwen, overtuigen, loslaten.
Peter Klijsen (1964) is als trainer/adviseur in dienst van GITP Opleidingen. Hij adviseert en begeleidt organisaties met betrekking tot acquisitie, verkoop en relatiebeheer. Hij verzorgt commerciële trainingen voor professionals en
leidinggevenden op het gebied van authentiek acquireren en verkopen, adviesvaardigheden en communicatie. Daarnaast is hij binnen GITP Opleidingen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van commerciële trainingen.