Economie voor de creatieve industrie
Laender, Annick De | Paperback / softback | 03-09-2021 | 9789463934831
Een bedrijf starten is één zaak, maar de continuïteit en groei van je zaak garanderen vraagt een nauwgezette opvolging van succesindicatoren en inzicht in de gevolgen van je beslissingen. Zowel de keys to success als de beleidsbeslissingen worden in dit boek door middel van praktische voorbeelden op een eenvoudige manier uitgelegd.
Onder andere aan de hand van de case Good Vibes Only leer je wat de indicatoren voor succes zijn, hoe het uurtarief berekend wordt en wat de gevolgen zijn als de werkelijk gepresteerde uren afwijken van de voorziene uren.
Een financieel gezond bedrijf steunt op twee belangrijke pijlers: voldoende liquide middelen en rendabiliteit. Een goede
kostprijsberekening is een basisvoorwaarde om deze twee zaken in stand te houden. Dit boek legt uit welke soorten kosten er zijn, hoe ze het resultaat beïnvloeden en tot slot worden ook de resultatenrekeningen van enkele creatieve bedrijven ontleed.
Per slot van Rekening is geschreven voor (toekomstige) professionals in de creatieve industrie: digital marketeers, videografen, webdesigners, fotografen, grafisch vormgevers? die actief zijn als freelancer, zaakvoerder of medewerker.