Woltjer, Gerda | Paperback / softback | 30-11-2022 | 9789001007089
? Uitgebreid getoetst en direct toepasbaar in de prakt?k;
? stevige pedagogische basis zodat elk kind zich veilig en geaccepteerd voelt;
? gericht op gezamenl?k handelen in het belang van het kind.
Hoe ga je om met kinderen op school ? en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas voor de leerkracht. Het stuurt op een succesvolle en positieve relatie met kinderen en ouders. Het boek biedt een solide pedagogische basis, gericht op het welbevinden van elk kind en biedt effectieve strategieën voor het omgaan met ouders.
De volgende (deel)competenties en vaardigheden komen in het boek aan de orde: zicht op het zelfbeeld, zicht op jezelf (reflectie), communicatievaardigheden, effectief omgaan met gedrags- en werkhoudingsproblemen en goed omgaan met ouders.
In deze zevende editie van Hoe ga je om met kinderen op school ? en met hun ouders? is met name het vierde deel grondig herzien. Daarin wordt de invloed van gedrags- en werkhoudingsproblemen op het welbevinden van het kind onderzocht en een aantal effectieve strategieën aangereikt om deze te verminderen of op te lossen.
Doelgroep:
Hoe ga je om met kinderen op school ? en met hun ouders? is geschikt voor studenten en docenten aan de pabo (zowel de propedeuse als de hoofdfase) en docenten in het primair onderw?s.
Digitaal materiaal:
Dit boek is ook beschikbaar in het online leerplatform studiemeister. Met studiemeister gaat de student actief aan de slag met het studiemateriaal, zodat jij weer toekomt aan verdieping in de les. Studiemeister biedt flexibiliteit: als docent kun je het lesmateriaal op maat samenstellen en selecteer je de hoofdstukken die jij wilt gebruiken. Als student heb je meer keuzemogelijkheden in hoe je het liefst wilt studeren: dat enthousiasmeert én activeert! Meer weten? Bekijk de video [https://www.youtube.com/watch?v=xNhGVNZjOCQ] of plan een afspraak voor een demo [https://studiemeister.nl/doedeupgrade/].
Studenten en docenten vinden op Hoger onderwijs online toetsvragen, samenvattingen, les- en prakt?kvragen en de antwoorden op de vragen.
Over de auteur(s):
Gerda Woltjer heeft ruime ervaring met het onderw?s, vanuit verschillende functies: als psycholoog, als beleidsmedewerker b? het ministerie van Onderw?s, Cultuur en Wetenschap en als inspecteur basisonderw?s. Daarnaast is Woltjer bestuurslid van Stichting Stapsgew?s Onderw?s.
Harry Janssens heeft als pedagoog en onderw?sadviseur z?n eigen adviesbureau. Z?n specialisme is het strooml?nen van de zorg op de basisschool qua gedrag, werkhouding en leerprestaties. Janssens is ontwerper van het sociaal-emotioneel
volgsysteem ‘Op School’ en het kleutervolgsysteem BOSOS.