Koning, J. -W. de | Paperback / softback | 07-10-2010 | 9789012116237
Content Management
Content management is een verzamelterm voor het managen van informatiestromen vanaf het moment van het ontstaan van de content tot het opleveren of publiceren daarvan. Naast Web Content Management zijn ook Enterprise Content Management, Product Content Management, Document Management, Workflow en de relaties hiertussen onderwerpen in dit gedegen naslagwerk.
Content betreft informatie die in het papieren tijdperk beperkt was tot tekst en beeld en die tegenwoordig door de opkomst van elektronische media is uitgebreid met video, geluid en animaties. Het is vooral de inhoud in de vorm van bedrijfspresentaties en productvoorlichting zoals die verschijnt op internetpagina’s, maar ook de tekst op het display van een geldautomaat of een telefoon is content. Management daarvan is nodig vanwege de voortdurende bewerkingen en aanvullingen die content met name in een dynamisch medium als internet ondergaat en vanwege de wisselwerking die er is tussen de content en de bedrijfsprocessen die content produceren. Ook de toenemende druk om verantwoording af te leggen maakt het belang van correcte en actuele content groter.
Dit boek is een weerslag van de uitgebreide ervaringen die binnen Capgemini zijn opgedaan met content management. Voor met name professionals bij marketing- en communicatieafdelingen is dit boek een handleiding met werkwijzen, checklists, valkuilen en best practices.
Content management wint aan belang, enerzijds omdat websites complexer zijn geworden en steeds belangrijker als communicatiemiddel, anderzijds omdat vrijwer elke organisatie zich geconfronteerd ziet met de wens om via verschillende kanalen te communiceren. Content management is dan ook een hulpmiddel om interne processen te verbeteren.
Kortom: dit boek is een must voor elke professional die met content management heeft te maken!