zorg dat het klikt
Wolbrink, Roel | Paperback / softback | 28-05-2011 | 9789052618333
Enkele opmerkelijke resultaten uit het Businessetiquette-onderzoek dat onder 777 directeuren en managers, onder andere via Twitter, is gehouden voor dit boek:
– 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.
– 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.
– Zelf scoren we het slechtst op sociale mediaetiquette en (inter)culturele etiquette.
– Van onze collega’s vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en sociale media-etiquette.
– Aan onze zakelijke etiquette moeten we het hardst werken geeft 40% aan.
– Bij 62% komt etiquette het best tot uiting tijdens zakelijke afspraken.
– 20% past de etiquette ook bewust toe in de omgang met collega’s.
– 69% vindt dat de werkgever sociale mediarichtlijnen moet opstellen.
– Internationaal gezien vinden wij onszelf (Nederlanders dus) het slechts met etiquette omgaan. De landen waarmee we het meest zaken doen, vinden dit belangrijker en passen het beter toe.
– 45% denkt dat de etiquette in de toekomst belangrijk blijft en 35% denkt dat het belangrijker wordt.
Meer dan 100 etiquetteadviezen en -regels in een verfrissend handboek waarmee je elk intermenselijk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken. Hoe ga je met elkaar om en hoe maak je een goede indruk? De hotste etiquette van dit moment, zoals personal branding, sociale media, internationale etiquette, gedragsregels op de werkvloer, communicatietechnieken en nog veel meer. Je vindt het allemaal in Businessetiquette 3.0. 3.0 omdat echte contacten weer belangrijk worden. Business is gunnen en dus gaat het erom dat jij jouw relaties kan ontspannen en beïnvloeden. De noodzaak van dit boek? Groot. Zeker als jij wilt scoren en carrière wilt maken.
Roel Wolbrink
Roel Wolbrink (1971) is eigenaar van New Tailor, auteur en spreker/ trainer over zelfpositionering, omgangsvormen, verkopen en klantgerichtheid.