Garram, Ibtissem | Paperback / softback | 23-08-2021 | 9789001278243
? De meest complete, snelle en praktische oplossing voor het einde van je les;
? gevarieerde activiteiten voor fysieke en online lessen;
? zeer effectief om van je leerlingen ook sociaalvaardige burgers te maken.
‘Mevrouw, meneer, wat moeten we nu doen?’ De meeste docenten hebben die vraag wel eens gehoord van leerlingen die zich tijdens de laatste minuten van een les grandioos vervelen.
In 200 ideeën om je les met succes af te sluiten deelt Ibtissem Garram kennisverrijkende, enthousiasmerende en humoristische activiteiten om een nieuwe impuls te geven aan het einde van je les.
Elke activiteit wordt uitvoerig beschreven, inclusief de specifieke vaardigheden die de leerling hiermee kan ontwikkelen. Niet alleen vakgerelateerde spellen komen aan bod, maar ook waardevolle activiteiten en vaardigheden die leerlingen leren hoe ze zich ontwikkelen tot een individu dat zichzelf durft te zijn om uiteindelijk een sociaal mens te worden.
Ook worden talloze activiteiten uiteengezet waarbij het geluk van de leerling centraal staat. Door leerlingen leerplezier te bieden, maken zij meer kans op goede resultaten.
In 200 ideeën om je les met succes af te sluiten komen afwisselende werkvormen aan bod, die geschikt zijn voor alle vakken die op een middelbare school worden gedoceerd. De activiteiten zijn toepasbaar in zowel fysieke als online lessen, en helpen je om ze onvergetelijk te maken en liefdevol af te sluiten. Dit maakt dit boek uniek en een aanwinst voor de boekenkast van iedere docent die hart voor de leerlingen heeft en die zijn eigen stempel op de les wil drukken.
Motivatie van de auteur om dit boek te schrijven:
‘Mijn grote belangstelling voor motiverend onderwijs en mijn liefde voor de leerlingen hebben mij geïnspireerd tot het schrijven van dit boek voor leraren. Een les optimaal en liefdevol afsluiten is geen vanzelfsprekende zaak!’
200 ideeën om je les met succes af te sluiten is speciaal geschreven voor docenten in het voortgezet onderwijs, mbo en op de lerarenopleidingen (HO).