Hardback | 02-03-2023 | 9789074644129 |
Levertijd 5 dagen
Decision-makers kunnen beschikken over tientallen boeken, waarin strategische methoden en technieken centraal staan. In toenemende mate vragen decisionmakers zich echter af hoe betrouwbaar die methoden en technieken zijn en hoe groot de kans is dat zij daarmee hun Strategisch Doel kunnen bereiken. Decisionmakers willen ook dat zij die ‘kans’ zelf kunnen berekenen en toetsen. Met kwalitatieve omschrijvingen en schattingen nemen ze geen genoegen meer.
Drs. Ernst R. Brus heeft vanuit zijn wetenschappelijke studies, onderzoeken en tientallen jaren praktijkervaring methoden en technieken ontwikkeld, die logisch, mathematisch en in praktijkcases valide en betrouwbaar zijn gebleken.
In de 90-er jaren kreeg hij van de Nederlandse Overheid Innovatiesubsidie voor het maken van Decision Support Software. Omdat DSS en AI het Betrouwbaar Strategisch Kiezen onvoldoende afdekten, is er behoefte ontstaan aan specifieke decision-making methoden, technieken en software, die als het ware boven DSS en AI liggen. Decision-makers die dat niet serieus nemen, lopen in toenemende mate de kans foute beslissingen te nemen.
Organisaties vanaf het MKB tot multinationals en zowel in de profit- als non-profitmarkt, hebben grote behoefte om een betrouwbare link te kunnen leggen tussen decision-makers, de operationele organisatie, software-ontwikkelaars en het Strategisch Doel. Het boek is daarmee geen software-boek en ook geen besluitvormingsboek, maar een boek dat een en ander op unieke en begrijpelijke wijze integreert en kwantificeert. Het omvat:
? een gedegen wetenschappelijke onderbouwing
? meer dan 70 verwijzingen naar wetenschappelijke publicaties
? tientallen methoden en technieken
? tientallen praktijkvoorbeelden en referenties
? meer dan honderd unieke decision-making-algoritmen
Het bekend maken van dergelijke algoritmen is nog verre van usance in de decision-making (advies/software) wereld. De auteur is van mening dat zelfs algoritmen niet achter de decoder mogen blijven. De urgentie om beter strategische beslissingen te nemen is daarvoor wereldwijd te groot.