Serie: Handboek
Deelstra, Keesjan | Paperback / softback | 25-11-2010 | 9789059404533
Online marketing, met name zoekmachinemarketing, neemt een steeds
belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u
een fantastische conversie en return on investment opleveren, maar
voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is
het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren
in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u weet wat u vooral
niet moet doen. In deze vierde, geheel herziene uitgave zijn de
jongste inzichten, advertentievormen, onderzoekscijfers en honderden
nieuwe screenshots verwerkt. Nieuw ten opzichte van de derde editie
is dat uitgebreid wordt stilgestaan bij sociale media zoals Facebook.
Naast websiteoptimalisatie zijn optimalisatie van video, audio,
afbeeldingen, kaarten en nieuws steeds belangrijker. Tot de
behandelde onderwerpen behoren:
– Wat is zoekmachinemarketing?
– Hoe werken de verschillende zoekmachines en gidsen? Wat zijn de
modellen? Wat is hun wijze van verzamelen? Moet u betalen voor posities
of juist niet?
– Hoe zoekt uw doelgroep? Hoe komt u boven in de zoekresultaten
van uw doelgroep te staan?
– Wat is Universal search? Welke elementen maken deel uit van een
Universal-searchresultaat en hoe beïnvloedt u die?
– Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines
voor uw webcontent bepalen en waar moet u op letten?
– Hoe zet u sociale media zoals Hyves, LinkedIn, Digg, eKudos, NUjij,
Twitter en del.icio.us in voor zoekmachinemarketing? En hoe
optimaliseert u voor sociale media?
– Hoe maakt u een databasegestuurde site doorzoekbaar?
– Hoe zorgt u dat uw doelgroep op uw resultaat in de zoekmachine klikt?
– Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor
zoekrobots?
– Hoe wordt u opgenomen in zoekmachines, internetgidsen en verticals
zoals Google Maps, Google Video, YouTube en Google Nieuws?
Hoe bedrijft u PR 2.0?
– Hoe zet u een betaalde zoekmachineadvertentiecampagne op? Welke
advertentievormen en biedingsmodellen bestaan er? Waar moet u op
letten en hoe verbetert u de conversie?
– Hoe meet u de resultaten van uw zoekmachinemarketinginspanningen?
Hoe doet u nulmetingen, maakt u rapportages en gebruikt u webstatistieken?
– Wat brengt de toekomst? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en
welke implicaties kan dit hebben voor uw zoekmachinemarketing?
Op de begeleidende website www.searchmarketing.nl vindt u aanvullende
artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle
url‘s van de besproken sites, zodat u eenvoudig kunt doorklikken,
en heel veel aanvullende verwijzingen. En met de kortingsbonnen
in het boek ter waarde van 125 euro kunt u direct aan de slag!