Mulders, Marijn | Paperback / softback | 12-07-2023 | 9789001277697
? Uitgebreid overzicht van bekende en minder bekende business- en managementmodellen;
? behandelt actuele thema’s als innovatie en social media;
? met handige indexen en literatuurverwijzingen.
De bestseller Business- & Managementmodellen (voorheen 111 Managementmodellen) biedt een uitgebreid overzicht van bekende en minder bekende business- en managementmodellen. De modellen zijn beknopt en helder beschreven, waardoor studenten snel weten welk model bij welke situatie past. Business- & Managementmodellen behandelt de essentie van de modellen, de toepassingen in de praktijk, de resultaten en aandachtspunten bij gebruik van de modellen. Het helpt je om het juiste model snel te vinden bij het maken van praktijkopdrachten, een scriptie of een bedrijfsplan. De literatuurverwijzingen bieden verdere verdieping op de modellen naar de originele schrijver of andere bronnen.
Deze nieuwe, vijfde editie is volledig geactualiseerd. De globale opzet van het boek is gelijk gebleven, maar er zijn zowel modellen uitgehaald als toegevoegd. Ook is er een nieuwe index ingevoegd die je helpt te bepalen welk model je in welke fase van jouw onderneming kunt gebruiken: Start-up, Grow-up, Scale-up en Step-up.
Doelgroep:
Business- & managementmodellen is een beknopt en toegankelijk naslagwerk voor bachelor- en masterstudenten die in opdrachten en onderzoekstrajecten regelmatig modellen moeten toepassen. Voor hen biedt dit boek een prima naslagwerk om in korte tijd het juiste model te selecteren voor de uitwerking van hun vraagstelling.
Digitaal materiaal:
Studenten vinden op Hoger onderwijs online o.a. handige hulpmiddelen voor het concreet invullen van modellen, bewerkbare figuren van de modellen als PowerPointpresentaties te downloaden, cases voor het oefenen met de toepassing van de modellen, handleiding voor het toepassen van modellen in onderzoekstrajecten, dan wel afstudeerscripties.
Over de auteur(s)
Marijn Mulders heeft een achtergrond in de IT en veel expertise op het gebied van verandermanagement en de besluitvorming bij ondernemers in relatie tot bedrijfsmodellen. Hij is eigenaar van het management- en trainingsbureau Tolo Branca, dat o.a. verandermanagementtrajecten begeleidt en ondersteuning en training biedt aan ondernemers en medewerkers.