kernvragen, cases en tips
Aa, Wietze van der | Paperback / softback | 19-09-2023 | 9789463655736
Innovatie is belangrijk voor vrijwel iedereen in elke organisatie. Of je nu manager bent of medewerker, professional of ondernemer ? in grote en kleine bedrijven, in private en publieke organisaties ? het speelt overal. Innovatie hebben we nodig om problemen aan te pakken die vragen om nieuwe perspectieven en slimme oplossingen. Dit boek is voor iedereen die graag iets wil bijdragen aan vernieuwing in zijn of haar organisatie, team of werk.
Bijna alle managers erkennen dat innovatie essentieel is voor de toekomst van hun organisatie. Maar velen van hen zijn niet zo positief over hun eigen innovatieresultaten. Er is dus behoefte aan verbetering. In dit boek beschrijft innovatiedeskundige Wietze van der Aa hoe je innovatie kunt laten werken voor jou en jouw organisatie. Hij bespreekt vijf uitdagingen en geeft voorbeelden en vele tips hoe er mee om te gaan:
? Hoe je nieuwe mogelijkheden om te innoveren ontdekt
? Hoe je bepaalt hoeveel innovatie je nodig hebt en aankunt
? Hoe je de organisatie van en samenwerking voor innovatie vormgeeft
? Hoe je het proces van idee naar implementatie kunt managen
? Hoe je de innovatievaardigheden en motivatie van mensen versterkt
Dit boek heeft een stevige basis in de managementwetenschap en is tegelijk heel praktisch. Het is gebaseerd op de kennis van top-experts, praktijkcases en eigen ervaring. Het boek bevat ook ruim twintig checklists en modellen om zelf mee aan de slag te gaan.
Dr. Wietze van der Aa heeft uitgebreide expertise in management van innovatie. Zijn kennis en ervaring heeft hij opgedaan als Associate Professor in Innovation Management bij de Erasmus Universiteit en de Universiteit van Amsterdam. En verder als directeur van de Rotterdam School of Management, Wageningen Business School en het Amsterdam Centre for Services Innovation. Hij heeft vele onderwijsprogramma’s en projecten op het gebied van innovation & entrepreneurship ontwikkeld. Daarnaast is hij adviseur en docent bij executive programs en geeft hij lezingen over innovatie. Hij heeft vijf boeken en vele artikelen over innovatiemanagement gepubliceerd.