Minder kosten, meer klanten en geëngageerde medewerkers
Giel, Wannes Van | Paperback / softback | 24-01-2024 | 9789401496452
Wat zijn de belangrijkste acties om je bedrijf te verduurzamen?
Hoe kan je medewerkers engageren en de markt overtuigen?
Hoe evolueer je zelf naar duurzaam leiderschap?
Duurzaamheid is geen benchmark, maar de hoeksteen van onze economie. Die overtuiging verbindt de auteurs van dit boek en de onderwerpen die ze behandelen. Op basis van 10 stappen en tal van inzichten, kennis en concrete handvatten is Handboek duurzaam ondernemen een gids voor iedereen die duurzame organisaties en ondernemingen wil bouwen en aansturen. Dit handboek onderschrijft dan ook de bijzondere overtuiging dat duurzaam ondernemen als basis voor een veelzijdige en gezonde groei de enige echte logische keuze is. Voor deze generatie en de volgende.
Als jonge activist was het nog eenzaam roepen dat onze maatschappij duurzamer moet. Vandaag kom je bijna niemand meer tegen die het omgekeerde beweert. Maar nu moeten alle bedrijven er wel gigantisch hard mee aan de slag. En dat is waarom je dit boek moet lezen, of beter gezegd, toepassen.
– Dieter Coppens – tv-maker en ambassadeur voor natuurbeleving en bescherming