Bosch | Paperback / softback | 12-02-2004 | 9789066748309
Er worden steeds hogere eisen gesteld aan motoren. Ze moeten steeds hogere prestaties leveren, stiller en schoner zijn en daarbij ook nog minder brandstof verbruiken. Met name bij dieselmotoren is in de laatste jaren door de zich steeds verder ontwikkelende inspuittechniek grote vooruitgang geboekt. Het Unit Injector System behoort tot de meest belangrijke ontwikkelingen. Dit systeem is in staat de brandstof in iedere cilinder afzonderlijk, onder zeer hoge druk, op het juiste moment en in de juiste hoeveelheid exact in te spuiten. Daardoor ontstaat een aanzienlijk betere verbranding dan bij de conventionele inspuitsystemen. Dit betekent meer vermogen, een lager brandstofverbruik en een geringere uitstoot van schadelijke stoffen en minder geluidsontwikkeling. Met behulp van deze Technische leergang leert u het pompverstuiversysteem voor personenwagens en bedrijfsauto`s kennen, alsmede het Unit Pump System, ook wel pompleiding-systeem genoemd, voor bedrijfsauto`s. U zult zien hoe de componenten functioneren en samenwerken. De werking en de constructie van de hogedrukinspuiting, de elektronische regeling en de sensoriek worden uitvoerig beschreven.